Case HP Koffiemomentje mailing: Hoe je met koffie en iets lekkers een hoge respons krijgt.

Hamilton Bright benaderde ons om een concept te ontwikkelen voor hun klant HP. Via kantoorvakhandels verkoopt HP toners aan consumenten. Vraag vanuit HP was: bedenk een concept om deze retailers te bedanken voor het vertrouwen in het merk en geef tegelijkertijd meer informatie over het product.
Omdat deze groep retailers veel mailings ontvangen wilden we iets bedenken wat goed opvalt en hoog gewaardeerd wordt. We kwamen op het idee om het koffiemoment te claimen bij de retailer en in het kader hiervan te zorgen voor een lekker traktatie voor bij de koffie. En dan kun je natuurlijk gaan voor die standaard zak met koekjes... maar omdat de retailers van HP belangrijk zijn wilden we iets sturen wat ook bijzonder is.
Zo kwamen we via een zoektocht uit bij Homemade Queen in Hilversum. Ze maakt hele bijzondere producten vanuit haar thuisbakkerij en doet dit met veel liefde en vakmanschap. Dit paste perfect bij ons idee. Zo werd ons idee een heerlijk abonnement met 6 verschillende lekkernijen voor bij de koffie.
Gedurende 6 maanden krijgt de retailer een keer per maand een HP koffiemomentje per post toegestuurd. Bij dit pakket zit naast de lekkernij ook een unieke, persoonlijke code. Door in te loggen op de bijbehorende website kan de retailer een eenvoudige vraag over toners beantwoorden en daarmee kans maken op een koffiemachine van Nespresso.
Op dit moment loopt de actie nog en hebben we per mailing een respons van gemiddeld 54%. Missie geslaagd!