Pitch: Soms win je. Vandaag verliezen we. En toch zijn we tevreden.


Af en toe doen wij mee aan een pitch. Persoonlijk ben ik niet zo’n voorstander van een pitch omdat het vaak een uitdaging is om een complete briefing op te halen en het daardoor lastig is om meteen ‘raak te schieten’ met je voorstel. Daarnaast heb ik vaak het idee dat het voor bedrijven een gemakkelijke manier is om voor weinig geld een heleboel ideeën te krijgen. Maar soms komen er pitchaanvragen binnen waar je direct inspiratie van krijgt. Omdat het om een mooie gedachte gaat, het een goed initiatief is of er een inspirerende opdrachtgever is.

Zo werden we begin dit jaar gevraagd om te pitchen voor het Da Vinci College in Roosendaal. In mei 2016 wordt het nieuwe schoolpand geopend en het huidige logo past niet meer bij visie van de school. Ons werd gevraagd om een logo te ontwikkelen met een bijpassende huisstijl die aansluit bij het gebouw en de wensen van de opdrachtgever.Het moest een ’sophisticated’ uitstraling krijgen, verrassen en kwaliteit uitstralen. Het Da Vinci College wil een plek creëren waar iedere leerling bijzonder kan zijn en zich optimaal ontwikkelt om goed in de maatschappij te kunnen functioneren. Deze school staat letterlijk midden in de samenleving en biedt de leerling een veilige plek. Het nieuwe gebouw van het Da Vinci College toont een school die ontworpen is als een stad, met wijken en wegen die leiden naar een centrum.

In het logo van Da Vinci hebben we drie richtingen verwerkt:

  1. Dat iedere leerling uniek is. Wat maakt iemand uniek? … een vingerafdruk.

  2. De visie van de school gebouwd als een stad. Wat maakt een stad? …. huizen, wijken en wegen.

  3. De naam subtiel verwerkt in het beeldmerk.

Vol energie en met veel plezier hebben we het logo en de huisstijl gepresenteerd. We hebben de opdrachtgever verrast en een glimlach op zijn gezicht getoverd.En dan word je het niet... Teleurgesteld? Natuurlijk, maar we hebben met het hele team ontzettend genoten van het proces en we zijn tevreden met wat we hebben bedacht. Het is in dit soort trajecten ook vooral een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten. Voor ons was het heel leerzaam en het voelde als een stap in een nieuwe richting die ons bevalt. Op naar een volgende uitdaging!


Over Senzie

Wij kijken graag met andere ogen naar de wereld. En weet je wat we zien? Eenvoud. Die eenvoud zie jij weer terug in ons werk en de 
manier waarop we werken. Of het nu gaat om een offerte, concept of het ontwerp van communicatie- 
middelen. Alles komt terug bij essentie. Daarom heten wij Senzie.

Recent Posts:

Hallo wij zijn Senzie

Wij kijken graag met andere ogen naar de wereld. En weet je wat we zien? Eenvoud. 
Die eenvoud zie jij weer terug in ons werk en de manier waarop we werken. Of het nu gaat om een offerte, concept of het ontwerp van communicatie- middelen. Alles komt terug bij essentie. Daarom heten wij Senzie.

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Twitter Icon

Bedrijvencentrum Vondelparc

Vondellaan 46

3521 GD Utrecht

030 60 11145

hallo@senzie.nl